Одна з основних причин, за якою власники авто звертаються до СТО на ремонт турбін в Івано-Франківську — втрата потужності. Якщо турбокомпресор працює правильно, він забезпечує збільшення корисної потужності двигуна. Тож раптове зниження цього показника частіше за все і вказує на проблеми з агрегатом. Розкажемо, з яких причин це трапляється і коли треба звернутись за професійною допомогою
Що треба знати про автомобільну турбіну
Розглянемо це на прикладі турбованих дизельних двигунів. Їх комплектують турбінами зі змінною геометрією (так званими VNT). У них встановлена крильчатка замість традиційних перепускних клапанів. Вона займається транспортуванням відпрацьованих газів і працює під «керівництвом» вакуумної системи. Турбіна зі змінною геометрією не буде працювати, якщо відпрацьовані гази не будуть спрямовуватись через колектор, а спрямовуючі лопасті будуть закритими.
Турбокомпресор працює в умовах надзвичайно високих температур. Звісно, це впливає на агрегат. Ось чому змінна геометрія доступна тільки для турбін дизельних двигунів: температура вихлопу у них нижча.
Сучасна автомобільна турбіна — надійний агрегат, підготовлений до довгого використання без необхідності зовнішніх втручань. Якщо власник авто застосовує якісне паливо, своєчасно замінює оливу та фільтри, дотримується інших правил — турбокомпресор працюватиме 10 і більше років. Загалом ресурс агрегата може варіюватися між 200-300 тис. км пробігу. Але при порушення експлуатаційних правил він набагато скоротиться і складе близько 50 тис. км.
Причини зниження потужності турбіни
Турбокомпресор втрачає свою основну характеристику через декілька причин:
- недостатня кількість оливи. Це призводить до суттєвого скорочення терміну експлуатації. Причина проблеми — у закупорці магістралей, забрудненні фільтрів та системи загалом, неякісному пальному;
- вуглецевий вміст. Велика кількість вуглецю в оливі призводить до накопичення його надлишків у турбіні. Надалі це призведе до дисбалансу;
- паркування «по-гарячому». Після тривалої або швидкісної їзди на турбованому авто заборонено одразу глушити двигун. З часом це викликає поломку турбіни;
- порушення у роботі вихлопної системи, що призводить до закупорки сажевого фільтра та зростання тиску. З’являється «свист», який вказує на надмірне навантаження агрегату;
- потрапляння сторонніх предметів через вітрозабірники. Це призводить до пошкодження рухомих елементів, передчасного зношення і дисбалансу.
Спеціалісти сервісу «Турбо СТО» радять одразу ж звертатись до спеціалізованого центру турбін, якщо втрата потужності стала помітною. Також треба провести діагностику, якщо зросли витрати палива та мастила, з’явився кольоровий вихлоп або якщо турбіна почала «вити». В сучасних умовах можна провести відносно недорогий ремонт та повністю відродити агрегат.