Паркетник Tesla Model Y

Електромобілі

Tesla Model Y – задньо- або повнопривідний електричний кросовер середньорозмірної категорії, який може похвалитися виразним дизайном, сучасним та функціональним салоном, прогресивною технікою та драйверським «їздовим» потенціалом… Ця п’ятидверка орієнтована, в першу чергу, на заможних людей які розуміють переваги електрокарів над звичайними автомобілями та гібридами, а також приділяють особливу увагу екологічній обстановці у світі…

Офіційно Tesla Model Y, який у термінології американської компанії значиться як «mid-size SUV», став у всій красі перед широкою громадськістю 14 березня 2019 року – на спеціальному заході в каліфорнійському дизайн-центрі Tesla (причому презентований він був безпосередньо самим Ілоном Маском).

Незважаючи на те, що зовні електромобіль схожий на «старший» позашляховик Model X, насправді назвати його кросовером просто мова не повертається – це швидше різновид Model 3 (у якого і було запозичено 75% деталей), але з піднятим кузовом.

Екстер’єр Tesla Model Y виконаний у «фамільному» стилі автовиробника – виглядає п’ятидверка красиво, пропорційно, по-спортивному підтягнуто і досить самобутньо, але при цьому в її контурах не знайти елементи, що запам’ятовуються, або видатні дизайнерські рішення.

Анфас паркетник виставляє напоказ пронизливий погляд світлодіодних фар і скульптурний бампер, позбавлений звичної решітки радіатора, а з корми привертає увагу витонченими LED-ліхтарями та «пухлим» бампером із захисною накладкою із незабарвленого пластику.

У профіль електромобіль може похвалитися енергійним і збалансованим силуетом – похилий капот, «горбатий» дах, що плавно перетікає на невеликий «відросток» багажника, різко «підлітка» ближче до задньої частини підвіконна лінія, виразні «сплески» на боковинах та значні колісних арок.

Габаритні розміри Tesla Model Y поки не розкриваються, але, найімовірніше, він виявиться близьким до родинного седана: очікується, що довжина кросовера становитиме ~4.7 метра, ширина – ~1.85 метра, а висота – ~1.6 метра. Що стосується колісної бази, то вона взагалі буде такою самою, як у «трійки» – 2875 мм.

Всередині електричного SUV панує мінімалізм, хоча сам інтер’єр виглядає дійсно сучасно і незвично, та й виконаний він виключно з добротних оздоблювальних матеріалів.

Центром тяжіння тут є величезний тачскрин діагоналлю 15.4 дюйма, що «прописався» посередині передньої панелі і увібрав у себе управління абсолютно всіма основними та другорядними функціями – на нього виводяться і показання приладів, і мультимедійні дані, і управління «мікрокліматом» інше.

У салоні п’ятидверки немає взагалі жодної аналогової клавіші, причому навіть на «пухлому» триспицевому кермі – на ньому знаходяться лише два джойстики під великі пальці, призначені для активації базових можливостей медіацентру.

За умовчанням «апартаменти» Tesla Model Y мають п’ятимісну розкладку, але у вигляді опції вони можуть бути забезпечені третім рядом сидінь, який, до речі, підійде лише низькорослим людям або дітям. На передніх місцях тут розміщені ергономічно спрофільовані крісла з оптимальною бічною підтримкою, в міру жорстким набиванням та широкими інтервалами регулювань, а на другому ряді встановлений простенький диван із «плоським» додаванням.

Максимально багажник електрокросовера здатний «поглинути» 1840 літрів поклажі – такі показники досягаються при складанні сидінь двох задніх рядів, які при трансформації утворюють рівний майданчик. При семимісцевому компонуванні у машини залишається чисто формальний «бардачок», хоча з п’ятьма сідками на борту його обсяг складає вже близько 500 літрів (точні дані поки що не розголошуються).